Κατά διαστήματα, οι περισσότεροι άνθρωποι αντιμετωπίζουν καταστάσεις που αυξάνουν τα γενικά επίπεδα άγχους τους. Έπειτα, τα επίπεδα αυτά επανέρχονται. Σε ορισμένα άτομα, όμως, φαίνεται ότι υπάρχει συνεχώς υψηλό άγχος, πράγμα που μπορεί να επιδεινώνει τόσο την ψυχολογική όσο και τη σωματική τους υγεία, καθώς και τη λειτουργικότητά τους σε όλους τους τομείς της ζωής τους.

Σε μια κλίμακα από το 0 (καθόλου άγχος) ως το 100 (τρομερό άγχος), πόσο θα έλεγες ότι νιώθεις;

Αντιμετωπίζεις κάποιο/α από τα παρακάτω προβλήματα;

  • Ταχυπαλμία
  • Σφίξιμο στους μύες (μυική τάση)
  • Αεικινησία, αίσθηση έντασης στο σώμα
  • Στεγνό στόμα (ξηροστομία)
  • Σφίξιμο στο στήθος
  • Πόνο στο στομάχι ή πονοκέφαλος
  • Ναυτία ή διάρροια
  • Ζαλάδα
  • Δυσκολία συγκέντρωσης
  • Δυσκολία χαλάρωσης
  • Δυσκολία στον ύπνο (δε με παίρνει ο ύπνος ή ξυπνάω μέσα στη νύχτα)
  • Διαρκείς σκέψεις ή ανησυχίες
  • Αίσθηση ότι θα συμβεί «κάτι κακό»
  • Ανάγκη να αποφύγω καταστάσεις ή να ξεφύγω από αυτές

Εάν έχεις απαντήσεις “ναι” στα περισσότερα από αυτά, το άγχος σου μπορεί να αποτελεί πρόβλημα! Δοκίμασε να χρησιμοποιήσεις κάποια από τα βιβλία που προτείνονται για βοηθήσεις τον εαυτό σου, δες κάποιο από τα βίντεο που προτείνουμε, ή επικοινώνησε μαζί μας.