Πόσο άγχος έχεις όταν προσπαθείς να είσαι τέλειος/α, ή να φτάσεις τον πήχη που έχεις τοποθετήσει ο ίδιος/η ίδια πάρα πολύ ψηλά;

Σε μία κλίμακα από το 0 (καθόλου) έως το 100 (τρομερό άγχος), πόσο άγχος θα έλεγες ότι νιώθεις αυτή τη στιγμή;

Έχεις εμπειρία κάποιου από τα παρακάτω;

  • Αισθάνομαι ότι κανένα επίτευγμα/κατόρθωμα δεν είναι ποτέ αρκετό
  • Είμαι σκληρός με τον εαυτό μου εάν τα πράγματα δεν είναι ακριβώς έτσι όπως θα έπρεπε
  • Δεν εμπιστεύομαι ότι οι άλλοι θα κάνουν τόσο καλή δουλειά όσο θα έκανα εγώ  (και καταλήγω να τα κάνω όλα μόνος /η μου)
  • Φοβάμαι ότι θα κάνω λάθη ή ότι θα αποδειχθώ κατώτερος/η των προσδοκιών
  • Κάνω τα πράγματα ξανά και ξανά, ή περνάω υπερβολικά πολύ χρόνο σε συγκεκριμένα καθήκοντα
  • Αισθάνομαι ότι δεν έχω ποτέ ελεύθερο χρόνο
  • Κριτικάρω τον εαυτό μου όταν δεν καταφέρνω τους στόχους μου
  • Ενοχλούμαι όταν οι άλλοι δεν κάνουν τα πράγματα με το δικό μου τρόπο
  • Αισθάνομαι «κουρδισμένος/η», ανίκανος/η να χαλαρώσω
  • Αισθάνομαι φόβο ότι θα αποκαλύψω ελλείμματα ή πράγματα που θεωρώ αδυναμίες μου, στους άλλους
  • Σπάνια δίνω στον εαυτό μου πίστωση ή νιώθω καλά για τα επιτεύγματά μου
  • Αποφεύγω να δοκιμάσω νέα πράγματα γιατί δεν πιστεύω ότι θα είμαι καλός/η σε αυτά
  • Είμαι αναβλητικός/η, ή κάνω τα πράγματα πάρα πολύ αργά για να μην κάνω λάθη (π.χ. ανάγνωση, ομιλία)
  • Συχνά μπαίνω στον πειρασμό να διορθώσω κάποιον άλλο
  • Συχνά συγκρίνομαι με τους άλλους
  • Ψάχνω επιβεβαίωση ότι κάνω τα πράγματα «σωστά»

Εάν έχεις απαντήσει «ναι» στα περισσότερα από τα παραπάνω σημάδια, η τελειοθηρία ίσως αποτελεί πρόβλημα για σένα. Δοκίμασε να χρησιμοποιήσεις κάποια από τα βιβλία που προτείνονται για βοηθήσεις τον εαυτό σου, δες κάποιο από τα βίντεο που προτείνουμε, ή επικοινώνησε μαζί μας.